parallax background

Het waarom van succes

beckenbauer en cruijff - de keizer en de verlosser cover
Beckenbauer & Cruijff
01/03/2007
Voetbal in een vuile oorlog
01/07/2010

Vestibulum aliquet gravida consectetur


S tel, je hebt talent. En van talent wil je winnaar worden. Dan zijn twee dingen van belang: een winnaarsmentaliteit en een omgeving waarin je kunt groeien. Is dat alles? Nee, maar je komt er wel een heel eind mee. Zeker in de sport, waar talentontwikkeling core business is.

En in het bedrijfsleven? Lees en huiver. Door te rigide functieprofielen, een gebrek aan feedback, slechte coaching en onvoldoende groeikansen gaat er veel talent verloren. Uitzonderingen daargelaten. Over die uitzonderingen gaat Het waarom van succes. En over de topsport als voorbeeld voor het bedrijfsleven. In beide werelden lopen pioniers rond, die hun uitgesproken meningen over talentontwikkeling in de praktijk brengen en innovatief te werk gaan in hun streven naar succes, voor zichzelf en voor anderen.

De makers van dit boek waren te gast bij Guus Hiddinks Chelsea, volgden een neurofeedbacksessie met Marleen Veldhuis in De Tongelreep, keken in de keuken bij de Rabobank Wielerploeg en spraken met een voormalig roeikampioen die leiding gaf aan een bedrijf zonder regels. Aan het woord komen Olympisch kampioenen, (hun) coaches en directeur-eigenaren van bedrijven die op een bijzondere manier invulling geven aan talentontwikkeling. Het waarom van succes is een onmisbaar boek voor talenten en begeleiders van talenten, en laat zien wat er voor nodig is om te excelleren in topsport en bedrijfsleven.

„Hoe doen ze het toch? In dit boek wordt succes verklaard, zowel van topsporters als bedrijven, zodat de lezer er zijn voordeel mee kan doen. In interviews met topcoaches, topsporters en topbestuurders wordt beschreven hoe een talent zich kan ontwikkelen naar topprestaties. Het verhaal van het waterpolo-succes onder Robin van Galen is een van de aansprekende voorbeelden. Theoretische beschouwingen bieden verdieping aan de interviews. In de laatste hoofdstukken wordt nadrukkelijk een verband gelegd met organisaties en lessen voor managers. Als afsluiting worden tien voorwaarden voor succes gepresenteerd. Met de combinatie van sport, bedrijfsleven en management-concepten wordt succes voor de lezer helder verklaard.
A. Jong .”


 
S ed pulvinar at, suscipit id, congue dolor. In tempus enim porttitor eros, sagittis lorem. Etiam rutrum, libero fermentum pede, at sagittis vel, consequat. Adipiscing elit. Proin vulputate aliquam purus. Aenean mollis eu, ornare in, dui. Lorem ipsum dolor ac turpis a ante pellentesque ipsum lorem velit in faucibus et, congue sit amet, est. Pellentesque.

Curae, Cras aliquet. Morbi risus pede, at sapien sodales auctor, ante ipsum dolor sit amet dolor. Morbi mauris sit amet tempus urna quis arcu. Cras ornare sollicitudin. Cras suscipit, velit ornare dapibus. Aenean non leo. Cras est iaculis at, ornare egestas ac, ante. Integer nibh eu eros. Quisque vitae imperdiet quis, lacinia dignissim. Donec a leo eu quam. Nam mattis.

Lorem ipsum dolor sit amet dui dui, in lacus et pede lacinia porta. Sed mauris vitae mauris. Donec non eros magna neque, eu orci sit amet, consectetuer adipiscing elit. Proin vulputate aliquam purus. Aenean mollis eu, ornare in, dui. Lorem ipsum dolor ac turpis a ante pellentesque ipsum lorem velit in faucibus et, congue sit amet, est. Pellentesque suscipit luctus. Cras commodo pede id sapien.

Cras ornare sollicitudin. Cras suscipit, velit ornare dapibus. Aenean non leo. Cras est iaculis at, ornare egestas ac, ante. Integer nibh eu eros. Quisque vitae imperdiet quis, lacinia dignissim. Donec a leo eu quam. Nam mattis. Cras ornare sollicitudin.


„ Cras ornare sollicitudin. Cras suscipit, velit ornare dapibus. Aenean non leo. Cras est iaculis at, ornare egestas ac, ante. Integer nibh eu eros. Quisque vitae imperdiet quis, lacinia dignissim. Donec a leo eu quam. Nam mattis.”